piątek, 23 grudnia 2022

🎄❄VLOGMAS❄🎄#2

❄Witam wszystkich bardzo serdecznie w kolejnym poście, a drugim vlogmasie na naszym blogu Rozkwit Awatarii!❄

I

❄W moim ostatnim poście przed vlogmasem, pisałem o tym, że mam zamiar zrobić nową serię na naszym blogu Rozkwit Awatarii. Seria ta dotyczyć by miała gry The Sims 4. Zapytacie więc - czy ta seria będzie? O czym ona będzie? - Przychodzę więc do Was z odpowiedziami na te pytania i ewentualne.❄



❄Tworząc zamiar o nowej serii na blogu - The Sims 4 - początkowo myślałem o tworzeniu pewnego rodzaju historii związanych z Simsami - coś podobnego do Trudnych Spraw lub innych seriali paradokumentalnych - propozycje historii również były w sekcji komentarzy pod owym postem z wyjaśnieniami (tym przed vlogmasem nr.1). Jednak po dość długim namyśle doszedłem do wniosku, iż tworzenie historii w Simsach, jak i samo ich redagowanie zajmie dużo czasu, którym obecnie nie mogę się specjalnie szczycić. Sam pomysł szczerze powiedziawszy nie miał szansy na dogłębne refleksje - nie jest przemyślany dokładny plan działania w tej kwestii, tj. grafika (z którą zapewne pomogłaby mi nasza nieoceniona Midorme), jednak oprócz grafiki pozostają jeszcze inne kwestie, to znaczy: scenariusz, wykonanie (screeny/filmy). O ile z wykonaniem nie byłoby problemu, to nie mogę tego powiedzieć o scenariuszu.❄ Godzące się ze sobą kwestie, dialogi - ba! monologi. To wszystko potrzebuje dość sporo czasu, by stworzyć coś sensownego A TAKŻE połączyć to wszystko z grafiką i scenerią.❄

❄Jednak nasza załoga Rozkwitu Awatarii przemyślała wszystko! Wpadliśmy na pomysł stworzenia serii z Simsami, która byłaby mniej czasochłonna, a ja - Leszek - spokojnie bym sobie z tym poradził. Nowa seria dotyczyłaby deweloperki. Tak, będę się w nią bawił. Kontent polegałby na tym, iż budowałbym w Simsach domy, remontował mieszkania, a swoje progresy umieszczał w postach. Pragnę zaznaczyć, że zależy nam na Waszym zdaniu, więc prosiłbym byście to wy w komentarzach pisali swoje propozycje nowego domu - stylu w jakim ma być on zbudowany (np. nowoczesny, średniowieczny, eko - mam dodatek eko życie). Co tylko Wam Wasza wyobraźnia przyniesie. Sama seria nosiłaby nazwę Leszek Was urządzi. Myślę, że trafna nazwa. Tak więc już pod tym postem, prosiłbym Was o zopiniowanie nowopowstałej serii, co o niej myślicie - po prostu chcemy znać Wasze zdanie.❄

❄Myślę, że wszystko, co jest potrzebne, jest wyjaśnione dogłębnie i wystarczająco. Zatem bez dalszych ceregieli, przejdźmy do tematu posta - vlogmas i post z nowej serii The Sims 4.❄

II

Dziś pod lupę postawimy mój rodzinny dom - ten w Simsach oczywiście. Szczerze powiedziawszy to moja rodzina w Simsach o zaszczytnym nazwisku Scott przeszła więcej przeprowadzek i remontów niż widziała to Dorota Szelągowska z programu telewizyjnego Dorota was urządzi, z którego nota bene zapożyczyłem nazwę serii. Powodem tak wielkiej ilości przeprowadzek jest moja wada - no raczej wada niż zaleta - wieczne niezdecydowanie. Raz chcę domu w stylu nowoczesnym, a raz w amerykańskim - lekko podchodzącym do retro... dojdziesz za mną końca? Nie dojdziesz.

❄Rodzina, którą gram w The Sims 4 nosi nazwisko Scott - powiedzmy, że pochodzi od Szkotów. Jej protoplastą jest szkocki ziemianin Christian, który pewnego dnia postanowił obrócić życie swoje i swojej rodziny do góry nogami - przeprowadzić się na Florydę - do Oazy Zdrój. Okolica ciekawa, przytulna - klimat jak najbardziej amerykański i lekko tropikalny. Aha! Bym zapomniał, Christian chce być eko, więc do budowy domu dołącza panele słoneczne. A pieniądze? Nieważne skąd, ważne, że są... (Ctrl + Shift + C, następnie kod - motherlode) - nie dziękujcie.❄

1. 

Na pierwszy ogień kładziemy salon - moim zdaniem najważniejsza WIZUALNA część domu - nie oszukujmy się, goście najczęściej są goszczeni właśnie tam. Nie tylko w salonie, ale również w całym domu postawiłem na styl amerykański, być może podchodzący pod retro - aczkolwiek znawcą żadnym nie jestem. Jak możecie zauważyć znajduje się w nim fortepian - tak, musiałem dodać swój element - miłość do muzyki. Obok fortepianu znajduje się świąteczna choinka, bo już tuż tuż Święta Bożego Narodzenia - btw. cieszycie się? - bo ja tak!


Jak można zauważyć, lub nie, ważnym aspektem w każdym wykończeniu domu w Simsach są dla mnie kwiaty, rośliny - no po prostu uzupełniają pustkę - a i dają więcej powietrza...


Tak, musiałem sobie pozwolić na te trzy okna, czyż one nie są cudne?


2.

Dalej mamy jadalnie - tu będzie Wigilia (chcielibyście taką? - post z Wigilii u Scottów? Piszcie w kom, a zobaczymy, co da się zrobić.) Oj, widzę, że Scottowie mają wielkie parcie na szkło, większe niż ja ego w muzyce... znaczy co???


Tutaj można zauważyć łuk zamiast drzwi - moim zdaniem lepiej pasuje do owego stylu niż jakieś tam drzwi - też tak myślicie? Z boku znajduje się kącik "czytelniczy" powiedzmy wraz ze ścianką/ramką (?) z bluszczem, nie wiem co to ale fajne więc dałem.


3.

Następny pokój, to sypialnia nestorów rodziny - Christiana i Diny (swoją drogą wiedzieliście, że Dina, a raczej jej ród Kaliente jest żydowski? - dowiedziałem się kiedyś z TikToka, czy tam YouTube'a). Sypialnia ta, moim zdaniem, wyszła mi najlepiej ze wszystkich pomieszczeń, nie licząc zewnątrz - ale to później)


Sypialnię tą nieco inaczej zaaranżowałem niż jak jest to widoczne w salonie, czy nawet jadalni. Sypialnia jest ustylizowana modernistycznie - szara ścianka, jasnoszare ściany, meble również są szare. Nie mogłem tutaj oszczędzać na roślinach, więc są i one. Zasłony również dodałem dla lepszego design'u.



4.

Kolejnym pomieszczeniem jest pokój dziecka, moim zdaniem najmniej udany pokój, jaki zrobiłem. Proporcje się nie zgadzają, arena za duża - wszystko jest porozstawiane po kątach - dosłownie. Ah, czasem trzeba być konsekwentnym w stosunku do siebie, i chyba mi to wychodzi. Ale dobra, miś jest - jest, zabawki są - są. Nie ma co, idziemy dalej.


 5.


6.

Czyżby kolej na najważniejszą część domu? Tak! Kuchnia. Choć mówiłem, że moim zdaniem to salon stoi na piedestale w domu, to jednak normy są jakie są i to właśnie o kuchni mówi się, jako o "matce" domu.


Jak już wspominałem, o ile mnie pamięć nie myli, cały dom jest wykonany - lub w większości - w stylu amerykańskim, lekko retro - no nie wiem czy retro - bo styl podobny do lat 2000-2010, ale okej, niech będzie. To jest pierwsza kuchnia, którą samodzielnie zbudowałem właśnie w takim stylu. Można tu zauważyć między innymi wyspę na środku pomieszczenia, a także zasłonę i okna okalające ściany w sześcianie (?). oprócz tego, co jest dobrze zauważalne, są dodane jeszcze szczegóły, a więc bańka na mleko, słoik z ciastkami (tematycznie do Świąt) oraz przyrządy kuchenne.


7.

Kolejną mamy łazienkę, i szczerze powiedziawszy, nie wiem, czy jest większy sens tłumaczenia tej aranżacji. Nie jest tu nic szczególnego oprócz bluszczu, który dodaje uroku wannie - aby Simowi lepiej się kąpało.



8.

Tutaj możecie zauważyć przedpokój. JA GO JESZCZE UDEOKORUJĘ I UZUPEŁNIĘ - DAJCIE MI CZAS.


Czy tylko mi podoba się ta kolumna, na której stoi wazon ze słonecznikami?


10.

A tutaj cała panorama mojego osiedla w Oazie Zdrój.



11.

Po prostu musiałem. Musiałem dodać taki zielony kącik - ogródek pełen ekologii - no może nie przesadzajmy, nie pełen ale zawsze do połowy jest on pełny. Simowie będą mieli czym się zajmować, gdy zacznie się im nudzić. Mają rozsadniki i te takie klatki ulopodobne - nie wiem co to... Było w dziale ekologii, to wziąłem.


12.

Czas napisać kilka słów o wyglądzie zewnętrznym podwórka i domu. Nie podarowałem sobie i dodałem tyleż dodatków - chodnik, palmy - egzotyczny vibe - oraz kamienie, które otaczają zieleń i kwiaty.


Kiedyś nie chciało mi się tak przykładać do budowy domów, a tym bardziej do dekorowania podwórzy ale teraz coś się zmieniło - hmm ciekawe. Moim zdaniem o wiele piękniej wygląda to wszystko z dodatkami niż bez.




A tutaj na dodatek macie zdjęcie z pinteresta, którym się inspirowałem. Oczywiście tył został zaprojektowany przeze mnie, jak i niektóre części domu z przodu są moją ideą. 


❄Mam nadzieję, że ten vlogmas Wam się bardzo spodobał, czy będą kolejne - trudno powiedzieć. Bardzo dziękuję za wytrwanie do końca i chciałbym Wam z całego serca życzyć wesołych Świąt spędzonych z najbliższymi, dużo Zdrowia, Szczęścia, Pomyślności i czego sobie zażyczycie. Pamiętajcie marzenia się spełniają. To wszystko w dzisiejszym poście, do następnego, papa!

❄PS. Zachęcam Was do wyrażenia opinii na temat tej serii, a także mojej pracy. Bardzo chętnie będą widziane propozycje nowych domów na kolejne posty. Jakie są Wasze ulubione kolędy? Podzielcie się w komentarzu! Moje to: Bóg się rodzi, Gdy się Chrystus rodzi, Wśród nocnej ciszy, Gore gwiazda Jezusowi

❄Pozdrowienia od blogera: Leszka i Midorme.❄




6 komentarzy:

  1. Ojejku! Ale super 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba będę się tu uczyć jak budować :o super pościk i chętnie zobaczę domki w stylu japońskim? będzie fajnie nawiązywać do całego bloga, drzewa wiśni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo za propozycje i miłe słowo! <3

      Usuń
  3. inspirujące czekam na więcej

    OdpowiedzUsuń